ZDROWE ODŻYWIANIE

7 dodatków, które wzbogacą Twoją kawę o witaminy i przeciwutleniacze

Nie wyobrażasz sobie dnia bez kawy? Wykorzystaj poranną filiżankę tego napoju, aby połączyć przyjemne z pożytecznym. Spróbuj uzupełnić dawkę kofeiny zdrową porcją składników odżywczych, które pomogą Ci m.in. zadbać o serce, mózg i dobry nastrój. 

Cynamon dla zdrowego serca

Posyp kawę połową łyżki cynamonu, aby dodać jej smaku i wzmocnić potężną dawką przeciwutleniaczy. Cynamon od tysięcy lat stosowany jest nie tylko jako przyprawa, ale i lekarstwo. Zawiera mnóstwo związków ochronnych i ma jedną z najwyższych aktywności antyoksydacyjnych wśród przypraw.

Pomaga chronić serce i mózg, a niektóre badania wykazują, że może również wpływać na obniżenie ryzyka wystąpienia raka oraz wzmacniać system odpornościowy.

 

Antydepresyjne kakao

Czekolada i kawa to cudowne połączenie. 😊 A w dodatku może być zdrowe.  Wykorzystaj surowe kakao w proszku, które jest jednym z najsilniejszych przeciwutleniaczy na świecie i największym roślinnym źródłem żelaza.

Poza tym pomaga dbać o zdrowe serce, działa przeciwzapalnie, obniża ciśnienie krwi, zwiększa poziom cholesterolu HDL (dobrego) i obniża poziom cholesterolu LDL (złego). A jakby tego było mało, poprawia nastrój i ma działanie antydepresyjne.

Aby stworzyć zdrową i pyszną mochę, dodaj do filiżanki 1 łyżkę surowego kakao.

 

Imbir na rozgrzanie

Imbir od wieków jest powszechnie stosowanym środkiem w zwalczaniu mdłości i objawów przeziębienia. Rozgrzewa i zawiera silne antyoksydanty. Może również zmniejszyć ból mięśni, obniżyć poziom cholesterolu i pomóc w trawieniu.

Dodaj do kawy łyżkę (lub mniej) startego korzenia imbiru, aby uzyskać lekko pikantny, aromatyczny napój.

 

Kurkuma na odporność

Kurkuma to kolejna super przyprawa, pełna właściwości antyoksydacyjnych i przeciwzapalnych. Wspomaga detoksykację wątroby oraz trawienie, wspiera organizm w leczeniu przeziębień, a nawet może pomóc w leczeniu depresji.

Aby uzyskać fantastycznie zdrowy napój, dodaj łyżeczkę kurkumy do kawy (najlepiej smakuje w latte). A żeby jeszcze bardziej wzmocnić korzyści zdrowotne tej przyprawy, połącz ją z odrobiną czarnego pieprzu, który zwiększa jej biodostępność (a tym samym potęguje jej skuteczność w mniejszych dawkach).

 

Wanilia dla mózgu

Jeśli lubisz słodką kawę, zastąp cukier czystym ekstraktem waniliowym. Pomaga zwiększać wydajność umysłową oraz poprawiać nastój i ogólny stan mózgu. Wanilia łagodzi także bóle brzucha i problemy trawienne, pomaga zmniejszać ból stawów i łagodzić stres.

Aby wykorzystać jej właściwości, dodaj do kawy kilka kropli czystego ekstraktu waniliowego.

 

Przeciwnowotworowy kardamon

Kardamon jest stosowany w medycynie od tysięcy lat. Nadaje kawie egzotyczny smak, podobny do imbiru i jest pełen składników odżywczych. Zawiera sporo błonnika i minerałów. Badania wykazały, że jest również bogaty w związki, które mogą zabijać komórki nowotworowe i hamować wzrost nowych.

Dodaj do kawy szczyptę lub dwie tej przyprawy, aby uzyskać zdrowy zastrzyk energii, pachnący Bliskim Wschodem.

 

Maca na wzmocnienie

Korzeń maki tradycyjnie wykorzystywany był do zwiększania płodności. W Peru zaleca się stosowanie go na wzmocnienie. Roślina ta pomaga zwiększać wydajność sportową i poziom energii, zapobiegać osteoporozie oraz łagodzić objawy menopauzy. Maca jest też bardzo pożywna, dzięki wysokiej zawartości białka i witaminy C.

W sklepach ze zdrową żywnością znajdziesz proszek ze zmielonego korzenia tej rośliny – możesz go dodawać do kawy.

Dla uzyskania optymalnych korzyści zdrowotnych maki, zaleca się spożywanie 1 do 3 łyżek proszku dziennie.

 

Nabrałeś ochoty na kawę? Wykorzystaj te składniki, aby zamienić zwykły kubek tego napoju w naturalny „dopalacz” dla zdrowia i energii.


Przypnij na Pintereście i zachowaj na później:

zdrowe dodatki do kawy_dietetyk Łódź
zdrowe dodatki do kawy

Write A Comment