Archive

Styczeń 2018

Browsing

Wegańska, bezglutenowa, bezlaktozowa… dla kogo dieta eliminacyjna?

Od pewnego czasu „zdrowe jedzenie” stało się ważnym tematem w świadomości społecznej. Słyszymy o nim w radiu, widzimy na billboardach, czytamy w gazetach. Zwracamy uwagę na składniki, sprawdzamy etykiety. Co drugi program w telewizji dotyczy zdrowego, „slow-foodowego” gotowania.

Nie tylko chcemy schudnąć, ale chcemy też nauczyć się zdrowo żywić. Niestety w natłoku informacji nierzadko czujemy się zagubieni. Nie wiemy co jeść. Jedni mówią: jedzmy to, drudzy mówią: jedzmy tamto…

Ostatnio na topie są diety eliminacyjne. Mają one uzasadnienie do stosowania przy nietolerancji czy alergii pokarmowej. Najbardziej popularnymi dietami tego typu są: wegetarianizm, weganizm itp., dieta bezjajeczna, bezlaktozowa czy bezglutenowa.

Kawa i herbata nie wystarczą – zacznij pić wodę

Lekarze zalecają, by dorosły człowiek pił około ośmiu szklanek wody dziennie. Jednak ogromna część Polaków myśli, że może ją zamienić na taką samą ilość herbaty – w końcu chodzi o przyjmowanie płynów. Tymczasem nic bardziej mylnego. Herbata i kawa to napoje odwadniające – aby zbilansować ich działanie, każdą ich filiżankę należałoby popić szklanką wody.

Dieta podczas urlopu i imprezy – czy to możliwe?

Postanowiłeś się zdrowo odżywiać… może realizujesz swój plan już od jakiegoś czasu, a może było to Twoje postanowienie noworoczne i dopiero zaczynasz… Ale jak tu wytrwać, jeśli przed Tobą cykl spotkań towarzyskich, imprez karnawałowych, a do tego wyjazd na ferie? Przecież nie zamkniesz się w domu. Zobacz, jak trzymać się zdrowego planu żywieniowego podczas imprez i posiłków w restauracjach.